KJØPS – OG FRAKTBETINGELSER

FESTLIGETING AS 816 097 282 MVA

Fakturaadresse og besøksadresse: Aslakveien 14, 0753 Oslo. Inngang M på baksiden av bygget.

Returadresse (varer privatkunder): Festligeting AS,  Ringsveien 6c, 1368 Stabekk. 

Kundeservice: hipphurra@festligeting.no

GENERELT

Ved kjøp i nettbutikken aksepterer du disse vilkårene. Vilkårene gjelder for privatkunder i nettbutikken og det er en betingelse at du er over 18 år (mindreårige må ha foresattes godkjenning).

PRISER

Prisene er inklusive merverdiavgift og det vil gå tydelig frem i kjøpsprosessen hva som er moms og eventuelt andre avgifter. Når du handler for over 1000 kroner trekkes fraktavgiften av automatisk (unntaket er levering på døren).

Vi tar forbehold om skrivefeil.

BETALING

Kort (VISA og Master): Ved kortbetaling benytter vi Klarna, og følger nasjonale og internasjonale sikkerhetsstandarder. Vi oppbevarer ikke, og kan heller ikke se, dine private kortopplysninger. Vi gjør oppmerksom på at banken din vil kreve bruk av BANK-ID ved betaling, så du må ha brikken din eller mobilen klar. Vi anbefaler BANK-ID på mobil, som du kan lese mer om her

Klarna Konto og Klarna Faktura: Betal med faktura og velg delbetaling hvis du ønsker det. Les mer om løsningen på Klarnas egne hjemmeside.

FRAKT- OG EKSPEDISJONSGEBYR

Vi har standard frakt på kr 99 og fri frakt på alle bestillinger over 1000 kroner.

Du vil også kunne få pakken levert hjem på døren for kr 249,-. (vanlig postgang men levert på døren)

Hvis du velger Varebrev vil vi gjøre vårt beste for å pakke varene slik at de er innenfor maks volum, men får vi ikke plass til alt blir pakken automatisk sendt som MyPack.

Vi tilbyr 3 forskjellige leveringsmuligheter:

  • VarebrevLevering helt hjem i postkasse eller på dørmatte 

Levering  i postkasse eller på dørmatten. Utleveringen skjer på natt mandag til lørdag i hele Norge, og også på søndager i Stor-Oslo. Pakken leveres på det stedet hvor du mottar eller ville mottatt avisen; i postkassen, på dørmatten eller i felles utleveringskasse. Denne pakken vil kunne spores fra den blir sendt fra vårt lager til den ligger i din postkasse. Du vil bli varslet via SMS og/eller mail. Produktet har en dekningsgrad på ca. 85 % av Norge. Hvis du bor utenfor dekningsområdet vil pakken automatisk bli overført til MyPack og skje automatisk. Dersom det etter 2. leveringsforsøk ikke lykkes å levere i postkasse/på dørmatte, blir sendingen forsøkt utlevert via utleveringssted (MyPack). Maks vekt for HeltHjem i postkasse levering er 2 kg og maks størrelse for esker og poser er 35 cm lang, 25 cm bred og 12 cm dyp. Pakker utover maksstørrelse vil bli sendt som MyPack.

  •  MyPack – Levering helt hjem i postkasse eller på dørmatte 

Utlevering via hentested tilbys igjennom produktet MyPack. MyPack har 100% dekning i Norge. Produktet har sporing gjennom fra varen blir sendt fra vårt lager til pakken hentes på hentestedet. Det sendes en melding per SMS, mail eller eventuelt brev, når pakken har ankommet utleveringsstedet.

Maks virkelig vekt for en MyPack er 35 kg, maks lengde er 240 cm og summen av lengde + pakkens omkrets kan maks være 360 cm. Erstatning for pakkelevering via utleveringssted følger bransjestandard og er regulert i vegfraktloven.

  • Hjemlevering

Hjemlevering har 100% dekning i Norge. Pakkene leveres ut på mellom 17 og 21 i tettsteder og byer, mens utlevering i mer desentrale geografier vil skje på dagtid mellom klokka 8 og 13 eller 13 og 17. Pakken bli levert hjem til deg så fort den har ankommet riktig lokale geografi, og du kan selv endre utleveringsdato til en senere enn den første mulige om du ønsker dette

Maks virkelig vekt for hjemlevering er 1000 kg og produktet må kunne transporteres på en standard EUR pall. Erstatning for pakkelevering via utleveringssted følger bransjestandard og er regulert i vegfraktloven.

VED MOTTAK AV PRODUKTENE

Etter at du har mottatt pakken/produktene, må du så snart du har anledning og innen rimelig tid, undersøke om du har fått det du faktisk har bestilt, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ta kontakt med oss hvis noe er galt, og vi vil hjelpe deg!

GARANTI OG REKLAMASJON

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering av nytt tilsvarende produkt eller at kjøpet heves. Festligeting AS kan alltid forlange at kjøpet heves, fremfor feilretting eller relevering. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Melding om feil og mangler ved produktene må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

ANGRERETT

Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for alle varer (utenom frakt og gebyrer). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen kontakter oss på epost: hipphurra@festligeting.no  og gir beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Returadresse ser du over. For at angreretten skal gjelde, må produktet være i den stand du mottok det. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har ansvaret for at produktet er forsvarlig pakket for returtransport. Om deler av en bestilling blir returnert refunderes prisen på produktene som dette gjelder. Refusjonen skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet i retur. Ved retur skal skjema for Angrerett fylles ut.  Du kan laste det ned her.

Takk for festlig handel og hjertelig velkommen tilbake til nettbutikken vår!

Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler, ta

kontakt med Forbrukerrådet.